Ordering and Paying (For Business)
2006-06-20 10:24
A: We'd like to order one of your products.
B: What's the order number?
A: Do you have No. 15?
B: Yes, we have a large stock of the goods.
How about the quantity?
A: We need 5,000.
B: All right. The payment term is 50% down payment, and 50% payment on delivery.
A: I understand. When can we expect the delivery?
B: You can expect it within 2 weeks.
<해석>
A: 귀사의 제품을 주문하고 싶습니다.
B: 주문 번호가 어떻게 됩니까?
A: No. 15 있습니까?
B: 네, 그상품의 재고는 많습니다.
주문량은 얼마나 하시겠습니까?
A: 5,000개가 필요합니다.
B: 알겠습니다. 결제 조건은 50% 계약금과 50%은 배달지 지불입니다.
A: 알겠습니다. 저희가 언제쯤 납품을 받을 수 있을까요?
B: 2주 이내로 배달될 걸로 생각하시면 됩니다.
<중요포인트>
▷ COD (Cash On Delivery) - 대금 상환 (배달시...)
L/C (Letter of Credit) - 신용장
Invoice - 송장
Pro forma Invoice - 견적 송장
B: What's the order number?
A: Do you have No. 15?
B: Yes, we have a large stock of the goods.
How about the quantity?
A: We need 5,000.
B: All right. The payment term is 50% down payment, and 50% payment on delivery.
A: I understand. When can we expect the delivery?
B: You can expect it within 2 weeks.
<해석>
A: 귀사의 제품을 주문하고 싶습니다.
B: 주문 번호가 어떻게 됩니까?
A: No. 15 있습니까?
B: 네, 그상품의 재고는 많습니다.
주문량은 얼마나 하시겠습니까?
A: 5,000개가 필요합니다.
B: 알겠습니다. 결제 조건은 50% 계약금과 50%은 배달지 지불입니다.
A: 알겠습니다. 저희가 언제쯤 납품을 받을 수 있을까요?
B: 2주 이내로 배달될 걸로 생각하시면 됩니다.
<중요포인트>
▷ COD (Cash On Delivery) - 대금 상환 (배달시...)
L/C (Letter of Credit) - 신용장
Invoice - 송장
Pro forma Invoice - 견적 송장